مشاهدة حلقة ريهام سعيد امس 26/10/2016 يوتيوب برنامج صبايا الخير ريهام سعيد

مرفق مقطع يوتيوب برنامج صبايا الخير ريهام سعيد قالت الإعلامية ريهام سعيد: «أرفض سياسة والدتي في الحياة، هي زاهدة فيها، ولذلك أنا أختلف معها في ذلك؛ لأنها بتعمل حساب لبكرة وأنا عكسها مشاهدة حلقة ريهام سعيد امس 26/10/2016 .

وقالت خلال برنامج «صبايا الخير» المذاع على فضائية «النهار» :«إن الانتحار من سكرات الموت والقرآن الكريم تحدث عنه ولكننا نغفل ذلك، والمنتحر بيقرر نهاية حياته بإيده ولذلك فهو بيموت كافر، ومهما يحدث في الدنيا كل حاجة ممكن تعدي، وإيه يعني أن الواحد يدخل السجن وأوضحت ريهام سعيد: «أنا بتأسف لأي حد زعلان مني وممكن أعمل أي حاجة علشان أرضيه، حتى لو هو مش على حق، ومش عايزة أسيب الدنيا وفي حد زعلان مني».

قالت الإعلامية ريهام سعيد، إن المرضى والمحتاجين هم المتضررون من توقف برنامجها «صبايا الخير»، مضيفة: «والله مش إحنا اللي اتأذينا، وفي الآخر الشغل رزق وحاجة في إيد ربنا».

وأضافت «ريهام» خلال برنامج «صبايا الخير»، المذاع على قناة «النهار»، أنها تأمل في استكمال مسيرة الخير وعلاج المرضى غير القادرين التي بدأتها منذ 14 عامًا، متابعة: «ربنا كان ممكن يعمل فينا حاجة وحشة لو مكناش صادقين في كلامنا، وإن شاء الله نكمل برنامجنا، ونعوَّض الناس على اللي فات».


اقرأ ايضا


أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.